DR Hijama Bekam Profesional

.:Selamat Datang ke DR Hijama.: .:Selamat Datang ke DR Hijama:. .:Selamat Datang ke DR Hijama:. .:Selamat Datang ke DR Hijama:. .:Selamat Datang ke DR Hijama:. .:Selamat Datang ke DR Hijama:. .:Selamat Datang ke DR Hijama:. .:Selamat Datang ke DR Hijama:.

Thursday 28 May 2015

Apakah itu RESDUNG ???

Resdung atau istilah perubatan dikenali sebagai sinusitis, iaitu adalah masalah peradangan pada rongga sinus (iaitu rongga-rongga yang berada pada tulang muka yang bersambung dengan hidung) yang berpunca dari masalah jangkitan kuman, virus / bakteria pada rongga tersebut.

Lihat gambarajah keratan sinus di bawah dan bandingkan imej antara rongga sinus yang sihat (sebelah kiri) dengan rongga sinus yang tidak sihat (sebelah kanan). Rongga sinus sentiasa merembeskan lendir untuk dialirkan ke hidung. Sinus yang membengkak dan menyempit menyebabkan aliran lendir tersumbat hinggalah berlaku takungan lendir di dalam rongga sinus.

Hal ini meyebabkan rongga sinus menjadi tempat yang baik untuk kuman dan bakteria untuk hinggap disitu dan terus mengganggu sistem ketahanan tubuh sehinggalah ke tahap yang lebih kronik.


-------------------------------------------------------------------------------

Konsultasi kesihatan dan pemeriksaan resdung percuma boleh anda dapatkan di klinik saya Pusat Naturopati & Terapi Bekam Aysha​

Hubungi Dr. Muhamad Azrinaz MD ( 013-6245430 ) untuk pertanyaan dan rawatan.

No comments:

Post a Comment